en fullverdig rustbeskyttelse for lang levetid

En skikkelig rustbehandling med optimalt resultat er tidkrevende, og arbeidet tar 2 dager. Dette inkluderer da en grundig vask og tørk under bilen, som er svært viktig for et godt og langvarig resultat. Alle plater demonteres da under bilen, da disse holder på vann, sand og salt som gjør at stålet i nyere biler påføres saltskader hele året. Behandlingen tilpasses så den aktuelle bilen, og utføres av fagfolk med sprøyteskjemaer og godkjente produkter. Skulle det finnes rust etter vask, får dette ekstra behandling med spesialprodukter som har effektiv virkning.

Bilen påføres så tynn og tykk varmvoks etter sprøyteskjemaets indikasjoner både på flater og i konstruksjon. Dersom du ønsker det, blir du en del av vårt system og garantiprogram mot rust. Det betyr at vi følger opp deg som kunde med gratis rustsjekk og jevnlig behandling etter behov. På den måten hjelper vi deg å få en sikrere bil med lengre levetid, færre reparasjoner og høyere restverdi ved salg.

Dinitrol behandling er anbefalt av de fleste bilmerker, og er sterkt supplement til den tynnere beskyttelsesfilmen som i dag leveres på nyere biler. Se gjerne våre videoer under med tanke på rustbehandling og støyredusering av bil.

 
 

 

1. Hulrom på vognbunnen og hjuloppheng, behandles med Dinitrol penetrerende voks.

2. Den utvendige vognbunn behandles med Dinitrol penetrerende voks.

 

3. Hulrom i karosseriet beskyttes med Dinitrol penetrerende voks.

4. Den utvendige vognbunn behandles med tykt slitelag.

 

ELBIL OG HYBRIDBILER RUSTER OGSÅ!

 Den norske bilparken har nå en stor vekst av biler med elektrisk drivverk. Det mange ikke tenker er at elbiler til tross for batterikasser under, har store mengder stål som ruster. Flere av bilene er også bygd på samme understell som tidligere fossilversjoner uten store endringer. En behandling av elbil er dermed sterkt anbefalt, da disse ruster på lik linje med andre biler.

LYDDEMPING AV VEI OG HJULSTØY

Lyd og støy fra veibane er i dag et økende problem fra biler som blir stillere, og dekk med lavere profil. Dinitrols nye produkt «sound deadness» er et tykt materiale som sprøytes på utsatte støyområder som hjulbuer for å fjerne støy. Vi opplever nå en sterk etterspørsel etter produktet, da det kan halvere merket støy i kupeen.

 
 

Dinitrol varmvoksbehandling

Norges mest solgte rustbeskyttelse med fokus på langvarig og trygt bilhold. Meget luktsvak, miljøtilpasset og uten drypping. Produktene legges på i flere lag med forskjellig bruksområde. Dinitrol er det samme som tidligere Tuff Kote Dinol.

BEHANDLINGSPROSESSEN:

KLARGjØRING OG DEMONTERING: 
Bilen hentes inn, og hjul, innerskjermer, deksler og lyddemping fjernes, mens beskyttende plast festes på utsatte steder. Dette gjøres unikt for hver bilmodell. 

VASK OG RENGJØRING:
En god vask er helt nødvendig for et 100% resultat med rustbehandling. Understell, hulrom og alle rustutsatte steder vaskes nøye med høytrykk og avfetting. Alt salt, sand og smuss vaskes av, og eventuell løs rust fjernes.

TØRKING: 
Bilen settes til tørking over natten med varmluft, så den blir helt tørr og klar til sprøyting. Hulrom blåses tørre med trykkluft. Bilen undersøkes for rust for å tilpasse produkter og best mulig behandling for den enkelte bil.



BEHANDLING:
Alle hulrom, kanaler, dører, panser og bakluke sprøytes med tynn penetrerende rustbeskytter. Under bilen og i skjermene sprøytes alt metall med flere lag av primer, penetrerende rustbeskytter, slitasjelag og ved ønske ekstra støybeskyttelse. Til slutt remonteres alle demonterte deler, bilen vaskes utvendig og får tørke til den er klar for henting.



 

Adresse: Stemmane 9, 4636 Kristiansand

Telefon: 38 04 10 40

E-post: kontakt@kristiansanddinitrol.no

www.dinitrol.no